Sunday, October 18, 2009

Mabruk!!

Alhamdulillah, Suasana pagi makin berseri-seri bilamana matahari mula menjenguk diri dan memancarkan cahayanya untuk menyinari bumi ini, terlukislah keindahan dalam keharmonian, maka terpamerlah akan kekuasaan Ar-Rahman... Allahu Akhbar!!!

17-10-09 "Abe amin, siti malas la nak ke Terengganu" kata adik ku yang sedang bersiap-siap untuk menunaikan solat subuh.

"Aik, semalam kan siti bitau nak ikut" "hari ni kenapa pula tak nak ikut?? Tanya ku..

"Erm siti mengantuk la abe amin" balasnya sambil membetulkan sejadah..

"Laaaa, kan nanti dalam kereta boleh tidur puas-puas"... balas ku..dan mengakhiri perbualan..

Setelah iqamah aku pun mula mengangkat takbir...

Jam 07-00 pagi: Kami (aku, ma abah dan siti) mula bertolak. Destinasi pada kali ini adalah Kg Wakaf Beruas Kuala Terengganu.

Ku kasana adalah untuk menghadiri upacara majlis akad nikah salah seorang dari sahabat baik ku yaitu Ust Zulkhairi, yang juga mantan presiden PERMAYA. Dalam pada masa yang sama juga, bakal pak mertua nya adalah kenalan ku ketika berada di tanah suci Mekah pada tahun 2004 yaitu Ust Mad Ali. Bakal abang ipar nya pula adalah apit (bekas webmaster www.permaya.org), dan biras nya pula adalah Ust Rafizal (Lepasan Jamiah Ulom Sana`a). Jadi, kali ini ku tiada rasa "kekok" bilamana bertemu dengan ahli keluarga sebelah pengantin perempuan (ust mad ali).

Tepat jam 10-10 pagi, tibalah pengantin lelaki yang dinanti-nantikan ehems-ehems..

Diantara bekas pelajar Yaman yang hadir pada upacara majlis akad nikah tersebut adalah Ust Syed Ahmad dan juga Ust Ismail. Ah... sebelum pembaca boring dengan tulisan ku ini baik aku stop dulu.. Jom kita pakat tengok.. apa yang ada dibawah ini..



No comments: