Monday, July 26, 2010

.:Ujian:.

Alhamdulillah… Sedang ku lena dibuai mimpi, tiba-tiba aku terjaga… jam hp menunjukkan 5.00 pg. Ku pejami kembali dengan niat untuk menyambung semula setengah jam yang masih berbaki. Kebiasaan aku bangun jam 5.30 pg. Tapi ternyata niat ku itu tidak kesampaian.

Aku bangkit dari katil lalu ke bilik air.. ku ceduk air dari baldi lalu kubasahi kedua belah tangan. Dan bersuci. setelah keluar aku bersiap untuk ke masjid..

Setelah sampai di masjid.. ada ahli jemaah masjid yang bertanyakan tentang kesihatan ku, “alhamdulillah makin pulih” balas ku.. ada sesetengah mereka yang melemparkan senyuman dari kejauhan.. aku membalas nya dengan senyuman.. al-maklum hampir sebulan satu minggu aku tidak dapat berjemaah (solat subuh) di masjid.

Kali ini Imam mat zin hanya membaca 2 surah yang pendek ketika mengimami solat subuh. Aku berasa lega kerana aku masih belum mampu untuk berdiri dengan lebih lama. Sesudah solat, tiba Hj awang memanggil ku dari jauh.. “amin” abah sakit…. sambil mengisyaratkan dengan tangannya agar aku segera ke tempatnya..aku bergegas… lalu ku sambut ayah ku dari belakang yang tidak bermaya…

“Min” lekas bawak ayah ke hospital, ayah tak sedar… kata sesetengah ahli masjid.. dan ada juga yang mencadangkan agar dibawa balik ke rumah dahulu..lidah ku kelu untuk berbuat keputusan.

Melihat kepada keadaan suhu badan abah yang agak panas.. aku akhirnya buat keputusan agar terus dibawa ke hospital pakar perdana.

Setelah sampai di hospital, abah dimasukkan ke wad icu…

Setelah di scan dibahagian kepala, abah didapati mengidap stroke. Bahagian kaki dan tangan sebelah kanan amat lemah. Begitu juga dengan jantung.. ada bahagian  yang tidak berfungsi dengan baik..

Ma lah orang yang paling sedih , moga ma tabah….

Ya Allah…sembuhkan lah abah ku…. Hanya kepada-Mu aku meminta dan kepada-Mu aku memohon..

wassalam

aminpcb
Hospital Pakar Perdana
260710              6.17 AM

No comments: