Sunday, March 1, 2009

Sabar

Alhamdulillah wakafa, Setelah sudah minum pagi, ku mula mengambil kotak untuk diisi akan kitab-kitab ku yang akan dikargo. Sedang Atiq, Fakhrurazi, Lan & Husin dengan tekun mengadap buku B.I nya. Yang mana dia orang akan menghadapi peperiksaan jam 1 petang nanti.

Tengah aku mengisi kitab-kitab ku kedalam kotak, ia mengingatkan kembali ketika mana aku mula-mula menjejakkan kaki ke bumi Iman & Hikmah ini. Arhab, Ma`had Ibnu Amir As-Sana`ani, Jamiatul Ulom.. dan PERMAYA. Itu semu terlintas difikiran ku. Amat sempit ruangan ini untuk ku lukis kan kesemua itu. Ku cuma mampu katakan kenangan tinggal kenangan.

Walaupun telah ku ketahui akan keputusan peperiksaan ku, tapi keputusan itu belum sampai kepada musajjil. Ini lah yang membuatkan penerbangan ku terpaksa ditangguhkan. Entah apa yang sedang kurasai diwaktu ini. Hati ku melonjak untuk lekas pulang ke Kampungg halamanku. Untuk berjumpa dengan kedua orang tu. Mencium tangan mereka, mengucup dahi mereka, tidak juga ku dapat bersabar untuk bersama-sama dengan adik beradik ku, dan terakhirnya untuk bermain-main dengan anak sedara ku. Ya Allah!! ketemukan lah kami dalam suasana yang ada padanya Rahmat-Mu... ameen

Cukuplah disini, ketemu lagi dilain kali. Moga Allah merahmati kita semua.

Wassalam

* Robbana atina fid dunya hasanah, wafil akhiroti hasanah, wa qina azaban nar...


No comments: