Thursday, February 11, 2010

Segan…

Salam ukhwah,  Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang mentadbir sekalian alam..

Semalam, ku ada menerima sms dari seorang sahabat lama ku, “Amin, saya akan berlepas jam 4.00 ptg dan akan tiba di Airport Pengkalan Chepa jam 5.00 ptg, kalau amin nak jumpa saya boleh la”.

Herm.. Sudah hampir 8  tahun kami berkawan, hanya berhubung melalui sms. 

Tepat jam 5.00 ptg, aku menunggu di dewan ketibaan dengan penuh debaran. Sedang aku bermenung…

” Assalamualaikum!” sapa seorang hamba Allah kepada ku..

”Wa`alaikum salam” Balas ku..

”Eh Saiful” Apa khabar? Tanyaku..

”Alhamdulillah sihat” Balasnya..

”Ni datang nak amik siapa?” …Tanya saiful kepad ku.

”Oh, datang untuk jumpa kawan dari kl, katanya akan tiba jam 5.00 ptg flight Air Asia”.. 

Saiful adalah rakan sedarjah ku di Sek. Keb. Abdul Hadi suatu ketika dahulu..

Ok jumpa lagi dilain kali, “Assalamualaikum..”

”Wa`alaikum salam”..

Tiba-tiba mesej berbunyi, “Amin, saya baru sampai…”

Adui, makin berdebar-debar… ah.. 8 tahun berkawan, tak pernah pun face to face.. perasaan ku tak menentu kali ini. Akhirnya muncul lah sahabat yang ku nantikan itu. Dari jauh dia mula melemparkan sebuah senyuman..

Aku pun tersenyum…. eh..sampai sini dulu.. ada pelanggan..wassalam..
____________________________
*Mabruk buat sahabat ku ini… (bertunang)

No comments: