Thursday, April 23, 2009

Air Buah

Alhamdulillahi wakafa, Hujan renyai-renyai membasahi bumi kg kijang. Aku masih termenung di bilik ku. Adik ku Sahir pula sedang mengemas beg nya, untuk ke Kuala Terengganu. Dia akan menemani ku sepanjang rehlah lepasan pelajar Yaman yang akan diadakan disana. Walaupun dia adalah bukan pelajar lepasan Yaman, tapi diatas sebab-sebab yang tertentu antusufi dah "tasamuh" kepadanya.

Jam 6-00 Petang: Ku mula memacu kereta kancil milik abah ku, menuju ke Kuala Terengganu. Ku tidak dapat memandu dengan laju, kerana jalan baru sahaja dibasahi dengan hujan. Tepat jam 8-30 malam, aku bagi signal sebelah kanan ku, menandakan aku akan memasuki kawasan masjid KUSZA untuk menyucikan diri dan bersolat. Bila mana aku memasuki kawasan tersebut, ia mengingatkan aku kepada salah seorang dari sahabat ku yang pernah belaja disitu, dan sekarang sedang melanjutkan pelajarannya di UIAM. Moga-moga segala gerak kerja nya dipermudahkan Allah S.W.T. ameen..

Setelah selesai mengerjakan solat Maghrib & Isya (Jama` qasar). Aku dengan segera menghidupkan kereta untuk menuju ke destinasi tertentu. Ah di mana lagi kalau bukan destinasi yang ku maksudkan tadi adalah Seberang Takir. Satu nama tempat yang cukup sinonim dengan air buah.

Sesudah kekenyangan diisi dengan mee teow & tembikai susu gelas besar, tetiba terlihat satu cc yang tak jauh dari tempat kereta ku. Ah lama benar ku tidak "chek email" apa lagi aku terus masuk la. Sambil-sambil tu alhamdulillah sempat juga aku mencoret sedikit sebanyak untuk tatapan pengunjung di sini.

Ok lah, mata ku dah "kecek omputih" (teramat mengantuk) ni. Sambung lagi dilain kali insyaAllah. MOga-moga kita semua dirahmati-Nya.. ameen

Wassalam

amin ismail
23-04-09
Kuala Terengganu.

No comments: