Tuesday, April 7, 2009

Majlis perkahwinan Ali Faqih

Salam ukhwah buat para pengunjung, herm, lama benar tidak aku menulis diruangan ini, ada pun bukan malas yang mengatasi segala itu. Ianya tiada lain kerana aku benar-benar tiada ruang yang amat selesa untuk ku menulis. Adapun sekarang ini aku bernasib baik, sebab bersebelahan kedai ayah ku, ada sebuah kopitiam yang menyediakan perkhidmatan wi-fi. So aku hanya membawa laptop dan pengecas sahaja, sudah memadai. Dari kebiasaan aku terpaksa beratur dan juga berpanasan di cafe (kerana ketika itu air-cond dia rosak daa).


Oh yer, kali ini aku ingin berkongsi cerita dan gambar buat para pengunjung. Sebelum aku melangkah pulang, sempat juga aku menghadiri ke majlis perkahwinan sahabat baik ku ketika di Arhab suatu ketika dulu.

Ali Faqih... adalah nama sahabat ku yang telah melangsungkan perkahwinan pada akhir bulan lepas. Sebelum aku bercerita dengan lebih jauh, ku ingin perkenalkan dahulu sahabat ku ini kepada para pembaca yang budiman.

Ketika di Arhab, kami bersama di asrama, kebetulan pula katil kami bersebelahan. Diwaktu itu lidah ku agak kelu untuk bertutur dalam bahasa arab, kerana aku masih baru. Dan Ali lah yang banyak membantuku agar aku dapat menguasai bahasa arab. Setiap bahasa yang di gunakan olehnya ketika mana dia ingin bercakap dengan ku adalah bahasa arab fushah.

Alhamdulillah.. aku berkesempatan juga untuk menghadiri ke majlis perkahwinannya. kami dilayan dengan baik dari awal hingga ke akhir majlis tersebut. Bukan sahaja Ali, bahkan adik beradik, dan juga sahabat handainya turut melayan kami dengan baik, "Al-imanul Yaman, "Walhikmatul Yamaniyyah".

Untuk sahabat ku Ali.. Mabruk.. DaamaLlahu laka, wa lakas surur...


















No comments: