Wednesday, December 24, 2008

Kenangan masa lalu

Alhamdulillahi wa kafa... hari ni, pagi-pagi dah pegi mator (airport). Kebiasaan.. bila sebut je mator, musti akan terlintas di fikiran bahawa ada dikalangan sahabat kita yang akan pulang ke Malaysia. tapi sekarang tidak, bila sebut je mator..tersirat 2 makna disebalik kalimah tersebut, pertamanya adalah untuk menghantar kawan yang akan pulang ke Malaysia..dan keduanya tak lain tak bukan adalah untuk amik duit kat ATM. hehe musti antusufi dan abey pelik bila baca semua ini.. "Yaman Jadid, Mustaqbal Afdhol" inilah diantara slogan yang digunakan oleh kerajaan (yaman) yang sedia ada ketika pilihanraya umum 3 tahun yang lalu.

Pabila ku terbaca msg dari sahabat ku ben bakar dan juga antusufi.. ku teringat akan kenangan yang "dulu-dulu" bersama kedua orang sahabat ku ini.. dengan menggunakan format "Test Market" diruangan massage box yang sedia ada ini, ia membuatkan aku tersenyum seketika. Ia mengingatkan kembali aku kepada test-test market yang sedia ada di forum kominiti permaya.org. (untuk mengetahui cerita selanjutnya sila masuk ke www.permaya.org di ruangan Forum Komuniti, di slot anjung ukhwah & silaturrahim, anjung masakan & resepi, anjung hobi & sukan dan lain-lain lagi). Bila baca apa yang termaktub di anjung tersebut, pada mulanya hanya buatkan aku tersenyum, kemudia suka... dan terkadang diakhiri dengan gelak ketawa.. hehehe..
uhibbukum fiLlah....

Malam ni..pada mulanya ingat nak bukak gerai.. sedang ku bermenung dalam bas menuju ke Dairy, tiba-tiba terdengar nasyid "Sanakhudu ma`arikana ma`ahum" rupa-rupanya hp ku berdering.. bila ku lihat di screen hp terlihat nick abey kelate sedang menelefonku.

(diantara dialog ku dengan abey yang di alek ke loghat kelatey)

"Assalamualaikum " haji amin duk mano tuh
?"

"waalaikum salam, loni duk dale bas, nok ke CT Mart" (balas ku),

"malam ni tok payah niago la.. sbb male ni ado majlis ramah mesra bersamo timbale ketuo menteri pula pine di Restoran Damai"(kata abey)

"baiklah kalu gitu gak (balas ku lagi)"

"syukre atas maklume"

Ah... nasib baik abey maklum awal..kalau tak.. rosak la barang-barang yang akan dibeli..

Ok la.. dah lewat nak ke Restoran Damai ni. ketemu lagi dilain kali..insyaAllah.. Ila Liqo`..

* Allahumma Inni a`uzubika minal hammi wal hazan, wa a`uzubika minal ajli wal kasal, wa a`uzubika minal jubni wal bukhl, wa auzubika min gholabatid daini wa qohrir rijal.

No comments: