Monday, January 26, 2009

25-01-2009 Dalam kenangan

9-47 Pagi: Aku menerima dari kak ja (Assalamualaikum! Min sihat ko? Cik Pok ya nampak letih jah, muka dia kekuningan, amat berlainan dari hari yang biasa. Adik beradik dan sedara mara di Ibukota semuanya balik ke kampung. Doakan agar cik cepat sembuh.

10-04 Pagi: Mesej yang seterusnya (Cik kena gastrik teruk sangat, sehingga luka dalaman. Masuk kat Pakar Perdana selama 4 hari, selepas keluar wad tiada selera makan, hampir seminggu berlapar. Hari ni baru ada selera, itu pun 3-4 suap jek)

Selepas ku terima 2 mesej tersebut, aku bermenung seketika. Doaku semoga Cik Pok Ya di panjangkan umur, agar dapat ketemu bila ku pulang ke Malaysia nanti. Lalu aku membalas mesej kak ja, agar sampaikan salam ku kepada atuk kesayangan ku.

5-38 Petang waktu Yaman: Sedang aku mengenangkan saat-saat bersama Cik Pok Ya tiba-tiba ada mesej yang baru ku terima dari Kak Ja, (Min! Cik Pok Ya dah tiada).

Erm... pipi ku mula dibasahi dengan air mata. Mesej yang baru ku terima sebentar tadi benar-benar buat aku menginsafi akan diri ku, rupanya perbualan terakhir ku dengan atuk ku pada 11 bulan yang lalu merupakan yang terakhir untuk ku.

Tabahkan lah hati hamba-Mu ini ya Allah...Berikanlah daku ketenangan... thabitkanlah hati ini dalam menerima ujian dari-Mu. dengan beriman kepada-Mu... ameen ya Robbal Alamin..

* Allahummaghfirlahu warhamhu, wa a`fihi wa`fu anhu..

No comments: