Thursday, April 29, 2010

Gout ku membuak lagi

Salam sejahtera, herm… Sayup-sayup kedengaran nasyed “ummi” oleh “abu khatir”… memecah kesunyian pagi.. aku teraba-raba mencari hp ku.. akhirnya ku menarik selimut “busyuk” ku..dumm.. bunyi sesuatu terjatuh ke lantai.. ku mengalihkan perhatian ku ke lantai..ku dapati nasyed yang dialunkan itu tadi terhenti.. (auto off) hehehehe

Udah la telefon tu yang terlama pernah aku guna.. beteri pun selalu kong.. bila ada panggilan je.. terus mati.. ahh.. jatuh ke lantai lagi.. nak beli baru.. duit banyak lagi yang nak diguna.. ah… pasnih cari je tepon murah-murah. Dapat buat panggilan, terima panggilan n sms pun dah memadai..

Jam menunjukkan 5.15 pagi, subuh 5.40 (lebih kurang) ada 25 minit untuk bersiap-siap ke masjid. Bila je ku mula melangkah turun dari katil.. tiba-tiba kaki ku kejang.. disebabkan sendi-sendi ku diganggui oleh uri asid yang berlebihan dalam badan ku.  Ah, gout datang lagi..

Setelah masuk ke bilik air.. ku basuh kedua belah tanganku di paip.. kemudian bersuci.. mana yang patut.. setelah keluar dari bilik air.. masih terasa sakit pada kaki kiri.. adui.. tak dapat la nak ke masjid..

Belum pun di bahagian mulut ku sembuh sepenuhnya.. di uji pula dengan gout.. ini lah ujian untuk ku dari-Nya.... aku redha..

Ok lah, nak pegi berbekam.. ketemu lagi dilain masa.. wassalam.

aminpcb
290410
__________________
* Allahumma a`fini fi badani, Allahumma a`fini fi sam`ie, Allahumma a`fini fi basori… ameen

No comments: